نمونه کارهای طراحی سایت
نوشته شده توسط : ساحل

بررسی اهمیت https در طراحی سایت
بررسی اهمیت https در طراحی سایت
در بهار 2017، نوشتیم که در طراحی سایت ها، نتایج HTTPS نیمی از نتایج جستجو در صفحه یک Google را تشکیل می دهند. به مدت بیش از سه سال هیچ به روز رسانی ای ارسال نکردیم، که شدنی است شما را به این اندیشه وادارد که هیچ چیزی تغییری ایجاد نشده، اما حقیقت این است که نمونه کارهای طراحی سایت موارد زیادی تغییر کرده اند، این دگرگونی ها آنقدر تدریجی بوده است که نمیتوانیم در مورد آن مطلبی بنویسیم.

حالا، در پاییز سال 2020، URL های HTTPS چیزی در نزدیک 98٪ از نتایج اساسی صفحه طراحی سایت ها، را در گردآور جستجوی 10 هزار کلمه کلیدی تشکیل می دهند.

در اینجا رشد ماهانه از آوریل 2017 آورده شده است:

بعد از ماه اکتبر 2017، هنگامی که گوگل اعلام کرد که مرورگر کروم آگاهانیدن های بیشتری را برای فرم های غیر ایمن به کاربران نشان خواهد داد؛ HTTPS مبتلا نابسامانی شد، اما غیر از این مورد؛ جنبش رو به جلوی آن نسبتاً برپا بوده است. در حالی که مرورگرها به افزایش سهام هایشان ادامه می دهند، هیچ به روزرسانی اعلام شده یا اندازه گیری شده ی الگوریتمی در باره HTTPS وجود ندارد.

اخیراً، با دسترسی به اطلاعات رتبه بندی STAT ، 7.5 میلیون کلمه ی کلیدی در تمام سیستم های دسک تاپ و تلفن همراه را نمایش داده است. آیا این روندها بین دستگاه ها، صفحات اغلب و کلمات کلیدی اغلب هستی دارد؟

جدول بالا تنها داده های صفحه یک گوگل در نتایج طراحی سایت هاست. در وسط مجموعه داده های زیاد بزرگتر، رواج پیدا کردن URL های HTTPS در صفحه یک، در دسک تاپ و موبایل تقریباً یکسان است. حال که بیایید به 50 نتیجه برتر بنیادی که شامل 5 صفحه نخست گوگل می باشد، مراجعه کنیم...

حتی در انتهای 50 نتیجه بنیادی برتر، بیش از 92٪ URL ها HTTPS هستند.
به نظر می رسد یک الگوی کاهش رواج پیدا کردن HTTP در جریان باشد، با هستی اینکه URL های ناامن تر در نتایج گوگل حائز درجات عمیق تری هستند، اما رواج پیدا کردن HTTPS حتی در صفحه پنجم نتایج هم زیاد بالا است.

آیا این افزایش رواج پیدا کردن HTTPS در رأس رتبه بندی نشانه می دهد که HTTPS یکی از عاملانی است که رتبه ی بالا دارند؟ این عامل در طراحی سایت ها فی نفسه تاثیری ندارد. این امکان وجود دارد که سایت های معتبر حساسیت اکثریت نسبت به امنیت محسوس داشته باشند و بودجه اکثریت برای اجرای آن صرف کنند. با این حال، می دانیم که گوگل به طور علنی اظهار داشته است که HTTPS یک "سیگنال رتبه بندی سخیف وزن" است و به نظر می رسد این داده ها از این ادعای گوگل حمایت می کنند.

دلایل اهمیت https
من واقعاً نمی توانم شما را مکلف به سپریدن کاری کنم. اگر با وجود اینکه 98-97٪ از ده نتیجه اساسی برتر پرتو می دهند؛ مفتوح هم متقاعد نشده اید که HTTPS با اهمیت است.

هنگامی که روی رتبه بندی ها تمرکز می کنیم، هر از چند گاهی بستگی اصلی را نادیده می گیریم. به عنوان مثال، داشتن کلمات کلیدی مرتبط در صفحه تان تعیین کننده برنده شدن در رتبه بندی نیست، ولی کاملاً برای رتبه بندی در طراحی سایت ها ضروری است. شما بدون واژه ها کلیدی مرتبط به هیچگونه نمی توانید به بازی بپیوندید. در باره HTTPS در سال 2020 نیز همین مسئله وجود دارد.

این فرمایش چه بسا پیمان نیست تعیین کننده ی این باشد که شما رتبه شماره 1 یا شماره 10 را اخذ خواهید کرد، اما به طور کلی تعیین می کند که شما حائز رتبه شوید. بدون داشتن یک سایت ایمن، چشمداشت داشته باشید که شخص گول زننده شما را به صفحه خود هدایت کند.

از کل مهمتر، گوگل دگرگونی ها عمده ای را در زمینه ی HTTPS/SSL در مرورگر کروم برپایی کرده است، اگر سایت شما ایمن نیست، کروم به شیوه فزاینده ای به بازدید کنندگان آگاهانیدن می دهد. حتی اگر هنوز آنقدر خوش بخت باشید که بدون URL های HTTPS رتبه دار شوید، تجربه ی کاربری ضعیفی را برای بسیاری از بازدیدکنندگان خود بعد از طراحی سایت تان ارائه خواهید کرد.

از 97٪ لغایت 100٪ چیز زیادی باقی نمانده است و پست های تارنگار چندان زیادی برای نگارش در مورد این روند ویژه باقی نمانده است. اگر در سال 2020؛ HTTPS/SSL را جدی نمی گیرید، این پسینیان پیام برای شماست که SSL خویش را اثناء طراحی سایت فعال کنید





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: